6/7/08

De pel·lícula: El regne del cel

Avui, mig aprofitant que estic sola a casa, m'he posat a mirar la peli esta d'El Regne del Cel, que van fer fa uns dies per TV3 i que, com que com de costum no estava a casa, no vai poder vore i me la vai baixar de la mula. La veritat es que no me la vai baixar perquè tingués moltes ganes de vore-la, sinó perquè vai pensar que semblava una peli esteticament bona i que potser me serviria per entretenir-me un rato. Com la de 300, vaja.Pos això, que m'he posat a mirar la peli, i bueno, tots los actors me sonaven d'algo, pero no sabia de que. Al final, he descobert que el protagonista es l'Orlando Bloom, i que me sonava per lo de la peli del Senyor dels Anells. Els altres, pobres, me segueixen sonant, però encara no sé de que. Que hi farem.
Pos bé, per si no ho sabeu, la peli esta va dels creuats, els Templers i tota esta parafernalia. El protagonista és un noi que, sense saber-ho, resulta que és el fill d'un compte o algu així important (com podeu comprovar, no me quedo massa amb qui és qui...), i bueno, que son pare el va a buscar i se'n van tots junts a Terra Santa a conquerir-la o a netejar-se els pecats, tampoc m'ha quedat molt clar. El Orlando, el personatge que fa, vaja, és tant bona persona que fa fàstig, i els dolents, són tant dolents que fan fàstig. Així doncs, a mi m'han caigut bé els moros, que no eren ni massa bons, ni massa dolents. Sobretot un, que també era algo important, que este si que era majo. Us diria qui era, però tampoc m'he quedat ni com se deia el seu personatge...
De fet, este post no l'escric per explicar-vos la pel·lícula, que no deixa de ser una pel·licula entretinguda i ja està (això si, la fotografia i la música m'han agradat molt), sinó per transcriure-us un parell de fragments dels diàlegs que m'han agradat. No sóc creient ni m'interessa la religió lo més mínim, per això trobo francament absurdes les baralles i guerres que duen el nom d'un déu al capdavant o qualsevol creença per extensió. I bé, que aquestos dos fragments que us escric representen en bona part el que penso.

Diàleg entre el prota i un altre cavaller, quan tot just el primer ha arribat a Jerusalem:

"- I doncs, que et sembla Jerusalem?
- No he sentit la veu de Déu. Ni tan sols dalt del turó, on va morir el seu fill... m'ha deixat de la seva mà
- A mi no em consta
- Sigui com vulgui. Crec... que he perdut la Fe...
- Me'n refio més aviat poc de la Fe. Sota capa de Fè he vist fer atrocitats a fanàtics de tots els credos que en deien la voluntat de Déu. A la santedat s'hi arriba fent el bé i defensant amb coratge els que no es poden valer tots sols. I la bondat, la que plau a Nostre Senyor és aqui (assenyalant el cap) i aqui (assenyalant el cor). La suma del que hagis fet al cap del dia et farà bo o dolent."

Paraules del protagonista a la gent de Jerusalem, que ha de defensar la ciutat dels sarraïns:


"Ens ha correspost la defensa de Jerusalem. Ens hem preparat pel setge tan bé com hem pogut i sabut. Cap de nosaltres la va prendre als sarraïns, ni cap sarraï de l'exèrcit que ens amenaça havia nascut quan va canviar de mans. Així, doncs, combatem per una ofensa no comesa contra els que, per edat, no poden estar ofesos.
Què és Jerusalem? Els vostres llocs sants s'alcen sobre temples jueus que els romans van destruir. I els llocs de culte dels sarraïns damunt els vostres. Què és més sagrat? El seu mur? La seva mesquita? El vostre sepulcre? Qui té més dret? Ningú no més que els altres, i tothom el mateix.
Defensarem la ciutat. No per protegir aquestes pedres, sinó per protegir la gent que viu dins d'aquestes muralles!"

A mi em sembla que més d'un s'hauria d'aplicar el cuento, i deixar de fer bandera de guerra d'una cosa com les religions que, en principi, proclamen la unitat dels homes i la seva igualtat. Perquè desenganyem-nos, els que interpreten les paraules són els homes, i estos mateixos homes són els que los hi donen el significat que volen, segons el moment. Torno a dir que jo no tinc cap religió, però així i tot, crec que les religions, per si mateixes, van ser creades per a bé, no per a matar, insultar ni denigrar a n ningú.

2 comentaris:

xavi ha dit...

ostia....no havia vist la teva entrada, ni tampoc que fessin la peli a la tele, però feia dies que em rondava parlar al meu bloc, i avui ho he fet, encara que era per un altre motiu...que fort tiu!!!

A la citela estan ha dit...

bones tardes... ja hem rebut be els videos dels assajos i me possat mans a l'obra. http://almogaversmora.blogspot.com... nomes hi ha una entrada, pero la següent serà amb les fotos i els videos que recollim de la mora morisca.