13/10/07

Per una solució democràtica, sobren les paraules: freebatasuna

Doncs això, que m'hi adhereixo. Us explico.

Sempre m'he considerat una persona pacifista, crec que la majoria de les coses, sinó totes, es poden aconseguir amb mètodes no violents o que, almenys no comportin fer mal a ningú, tot i que també he d'admetre que moltes vegades, i tal i com estan les coses, m'ha entrat unes ganes bojes d'escanyar a algú. Però vaja, que en principi estic en contra dels mètodes utilitzats per E.T.A., tot i que estic a favor de l'essència de la seva lluita, és a dir, la independència d'Euskadi. Tot això que quedi clar.


Vivim en un teòric estat democràtic, amb llibertat d'expressió i tota la pesca. Llavors, en la meva humil opinió, com pot ser que un partit polític, en aquest cas parlem de Batasuna, estigui ilegalitzat? Si, d'acord, és un partit que recolza la lluita armada d'E.T.A., i si tu vols, això no està bé. Però llavors, perquè no s'ilegalitzen els partits que fan apologia del franquisme? I els que fan apologia del racisme? Aqui, o follem tots o la puta al riu, i si uns poca-soltes vénen i em parlen de la supremacia de l'home blanc, i ho he d'aguantar, és lògic que també tingui el meu dret a aguantar que uns altres poca-soltes vinguin i em diguin que la lluita armada és disculpable quan es tracta d'aconseguir la independiència d'Esukadi. Per mi, tant vàlida és una cosa com l'altra...


Però res, que Batasuna és una formació política ilegal, per designis del govern espanyol. I després, aquest mateix govern és el que diu que vol aconseguir tirar endavant un procés de pau amb la banda armada. Tot paraules molt boniques, però a mi em dóna la impresió que no ténen massa ganes de que això es faci realitat. Més que res per les accions que han dut a terme. Si tu estas intentant aconseguir alguna cosa, arribar a un acord amb algú, evidentment cedeixes una mica, i, al mateix temps, aquest algú, també cedeix. El govern, en aquest aspecte, no ha cedit, per tant, la banda armada, tampoc. Que esperaven? Que els diguessin que si a tot de seguida? Que no s'emprenyessin cada vegada que enmig del procés de pau s'empresonés a algú dels seus? Evidentment, el procés de pau es va trencar. I tot van ser laments. En la meva opinió, em sembla que els primers interessats en aconseguir l'abandó de les armes són els mateixos vascos, i després la pròpia E.T.A., però tampoc són imbècils....


I l'última ha estat l'empresonament de la cúpula de Batasuna, quan feien una reunió per reescollir els càrrecs... motius: ser un grup terrorista. Però això ja ho devien saber fa temps no? Res, que han esperat fins ara, potser perquè, en teoria, els beneficia més ara que en qualsevol altra ocasió. Però realment ens beneficia aquesta detenció? La sang se'ls torna a escalfar, i després tot són plors, quan al telenoticies ens diuen que han mort o han resultat ferides tantes persones...


Democracia? Jo me'n ric.... freebatasuna (http://free-batasuna.blogspot.com)

8 comentaris:

Kepa ha dit...

Discrepo... si algo han demostrado estos señores es que son los lacayos de ETA y en ningún momento les han plantado cara, son unos cobardes. Así les va, con la mitad de su militancia que no sabe ya ni que pensar, los presos muy cabreados y el resto hasta las narices de todo esto...

Alba ha dit...

No he dicho en ningun momento lo contrario, en ningun momento he dicho que este a favor de lo que han hecho o dicho, solo creo que es injusto, muy injusto, que ellos esten en prision o ilegalizados, mientras otros partidos politicos, igual de peligrosos o mas, esten tan campantes a sus anchas y esparciendo su basura... lo que me jode es que en esta democracia, unos pueden decir o hacer lo que les da la gana, y los otros no. (claro, estaba en catalan y igual no lo has pillado todo, jeje!)

rosa ha dit...

´¿alguien cree que hay democracia realmente?

Kepa ha dit...

Ellos pueden decir lo que quieran, y pueden defender cualquier idea política. Mira Aralar, partido independentista de izquierdas pero que condena la violencia política. Si están en la carcel es que ellos mismos lo han querido, lo tienen muy facil para salir de la carcel. No me parece que sea injusto. Más injusto me parece que maten a alguien y los de Batasuna aplaudan y se rían.

Mira Ezkerra, son independentistas y no están en la carcel

Alba ha dit...

Vale, molt bé, possiblement els líders de Batasuna mereixen estar a la presó, potser s'ho han buscat. Però, i els de Fuerza Nueva? I els de Ciutadans per Catalunya? La Falange? Tots estos, i els que em deixo, també utilitzen la violència contra un grup determinat de la societat, i ningú diu res. Han matat i apallissat a gent, i ni se n'ha fet ressò i, si els han enganxat, en menys de 24h molts ja tornaven a estar al carrer, sovint sense càrrecs....
No em queixo de que alguns membres de Batasuna estiguin a la presó, de fet, no conec massa de lleis i jo no sóc qui per dir res, em queixo de com s'estàn fent les coses. Perquè els empresonen ara i no abans? Perquè ells si i els altres que, recorde-m'ho, també maten, no? És d'això del que em queixo... repeteixo que estic en contra de la violència, però també en contra de les injusticies. I considero que això és una injusticia.

Kepa ha dit...

De acuerdo con lo ultimo que dices, por que ahora y no antes?, pues por que la política es muy hipocrita

Sonia ha dit...

Respeto mucho tu opinion.

Pero a mi la politica no me va( sea cual sea) , junto con la religión.
Lo unico que crea son "barreras".
Y todo lo que sea poner "barreras" entre paises ,comunidades o lo que sea ... no va conmigo.

Lamentablemente para muchos, el mundo hoy por hoy no funciona así.

un saludo alba

Zuriñe y Pablo ha dit...

esto no se acaba mientras todas las partes implicadas tiren cada una hacia su lado y no quieran ceder ni um mínimo....yo no veo solucion en menos de 10 años...es triste pero es así...