10/7/07

Móra Morisca 2007, 10 anys de fira medieval

Res, que segueixo sense poder posar el títol com Déu mana, no m'hi penso trencar el cap....

Aquest cap de setmana passat es va dur a terme a Móra d'Ebre la desena edició de la Móra Morisca, un mercat medieval d'aquests que avui en dia es fan a tot arreu, amb paradetes d'artesans i espectacles "medievals". Realment, no és una activitat que m'entusiasmi molt que diguem, potser es que es tracta d'una festa consumista com qualsevol altra, però com que m'agrada tot allò que comporti recuperar oficis antics, malabars o musiques tradicionals, pos allí que m'hi vaig plantar, i hi vaig col·laborar en el que vaig poder.

A diferents hores del dia, gent del món de la faràndula entusiasmava al públic...

Aquesta colleta de quatre tocava música medieval, em vaig quedar una estona embadalida amb ells, sonen realment be!
També vam poder gaudir de l'actuació d'aquest grup, que representaven lluites entre cavallers cristians..... cosa que no vaig acabar d'entendre: perquè es barallen entre ells? Haguessin pogut fer dos equips...... De totes maneres, no els traurem mèrit. La catapulta que duien, un bon invent, llençaven confeti als assistents, i feien les delicies dels més petits.



I aqui el grup dels Almogàvers.... els animadors per excelència de la festa, amb el ritme de la seva percussió (ja em pagareu una birra, que us deixo molt bé, eh?)


A la fira també hi havia lloc pels artesans, que mostraven oficis que avui en dia son dificils de veure, per desgràcia.

Aquesta noia ens mostrava com filar la llana.
I aqui, una altra noia fent cabassos.
Aquest noi es farà d'or amb les seves cabanes, amb el preu que té avui en dia la vivenda.... No se m'acut cap nen que no hagi somiat algun dia en una cabana així...

I el ferrer.... aquest si que va passar calor, entre el foc i els cops de martell! Pero feia unes virgueries.....
Uns quants esquellots ornamentaven un dels carrers
Capolls de cucs de seda, hi havia una parada on un senyor ensenyava com es fila la seda i tot el seu procés.
Herbes remeieres.... sap greu que tota aquesta saviesa popular es vagi perdent en el temps...


A la nit, els carrers es van omplir de foc, amb l'espectacle de cloenda

I res, després els carrers es van anar buidant, i les parades van anar recollint... fins l'any que vé...

7 comentaris:

Kepa ha dit...

jejejej se de un amigo que le hubiera encantado esa catapulta jajajajaja. Y tu no te ibas a disfrazar??!!!

Petons

ldiegoes ha dit...

Yo tengo un amigo que le hubiera gustado conocer a la de los pantalones baqueros y el corazón en el pecho...

Pero eso no es muy de la época no?

La catapulta... fantástica... ¿Funcionaba? hubiera sido brutal

Joan González ha dit...

dia ideal para fotos 1000... con un buen tele...

salut

joan

Joana ha dit...

Quin repor més xulo!!!! i on eren els teus malabars? perqué mira que tinc ganes de veure't ambs ells, eh!!!!! Aixó sí, viatjar han viatjat molt, jajajajajajaja. Encara ric de la cara del Lluís quan va preguntar-me que portavem al maleter i li vaig dir que portavem querosé, jajajajajajajaja.

Alba ha dit...

La catapulta si que funcionaba, Luis, pero solo tiraba bolas de confeti.... y creo saber a que amigo le hubiera gustado esa chavala, que por cierto no se quien es...
Joan, de moment, tot i que m'agrada la fotografia, tinc una camareta compacta, res de l'altre mon. Tot arribara... una reflex digital, per exemple....
Joana, aviat em veuras en directe, jeje! No els volia fer la competencia als xavals estos, jeje!

Alba ha dit...

Ah! Y Kepa, que no, que lo de disfrazarme era para el año que viene, jeje!

xavi ha dit...

El dia que ens posem a fer el friki nosaltres ja veuràs com sortirem en aquest bloc :D