22/6/07

Una de paletes


Avui, quan he sortit de la feina, a les 14h, he passat, com sempre, per davant d'un bar on se solen reunir els paletes a l'hora del cafè, de dinar o del que sigui. Evidentment, en aquell moment estaven dinant.

Doncs bé, quan he passat per davant d'un grupet de paletes, un s'ha girat i m'ha dit, amb accent de l'Espanya profunda: "Eso no es andar, eso es acariciar el suelo, niña!". M'he girat cap a ell i m'he posat a riure. Suposo que no s'ho deu haver pres malament.

Això m'ha fet pensar, durant el curt trajecte fins a casa, en tot el que arriben a donar de si els paletes en quant a floretes es tracta. La veritat es que moltes de les coses que diuen em resulten fantasticament gracioses. No negare que en ocasions el que diuen sona extremadament barroer i brut, pero la majoria de les vegades les frases fetes i les floretes que llancen solen ser simpatiques.

Recordo una vegada que un altre paleta, des de dalt d'una bastida, em va cridar: "Niña!!! No quieres un novio feo?!?! Es que el chaval esta soltero!" El "chaval" en qüestió era un noi jovenet, de màxim 20 anys, que quan em vaig girar es va posar vermell com un perdigot. Que podia fer jo sinó riure?

I un altre, que tot emocionat, se'm va agenollar a la bastida i em va dir: "Chiquilla, se debieron inspirar en ti cuando esculpieron la estatua de la virgen!".

I a mi, tot això, em resulta divertit, alegre. Evidentment, a totes les noies ens agrada que ens diguin coses boniques, i jo no sóc menys. I els paletes, quan s'hi posen, poden ser molt poètics i romàntics. Sabem tots que ho diuen a totes, grans i joves, guapes o lletges, pero segur que totes, quan ens ho diuen, ens sentim les reines del mambo. I perquè no? El que ens molesta en general a les dones es que algu que no coneixem faci referencies explicites al sexe, del tipus: "quisiera ser tus bragas para estar cerca de tu coño" (si, si, això també m'ho han dit), però si ens diuen que som boniques, ens encanta. N'estic segura que als homes també els agrada que una noia els digui que son guapos, sexis o que estan bonissims.

Doncs això. Des d'aqui reivindico la figura del paleta-poeta. Per molt feminisme que hi hagi, les dones sempre serem dones, i tal com estan les coses avui en dia, necessitem potser massa sovint que algu ens recordi lo boniques que som i que oblidem aquell ideal de bellesa que ens volen vendre els dels iogurts desnatats.

11 comentaris:

Kepa ha dit...

suppongo que para gusto los colores. Yo tengo una amiga que aunque le digan cosas bonitas no le gusta, dice que es un acto machista y de mal gusto...lo de las bragas sin comentarios...

Alba ha dit...

Hay muchas cosas machistas, y creo que si te dicen que eres guapa o bonita, pues no es lo mas chungo. Lo peor es el machismo camuflado, ese que implica que, aunque se diga que no se es machista, al llegar a casa despues del trabajo, es la mujer quien se encarga de la cena, o el considerar siempre a la mujer como la persona mas debil o que necesita proteccion. A mi me gusta que me digan cosas bonitas, siempre que no falten al respeto, vengan de donde vengan.

Joana ha dit...

Digues que sí Alba, visca el Paleta-Poeta!!!!!!

N'hi han de molt enginyosos i que fan riure molt. Si algún día hem diuen algo bonic faig un somriure.

xavi ha dit...

Les coses son com es diuen, una floreta no fa mal a ningú, i si fos un acte masclista el fer-ho, llavors el pas que vindria desprès seria prohibir que els poetes parlessin, que la guitarra es quedes sense acords, etc.
I ara que dius que et cal que et recordin que n'ets de bonica, millor no dic res per que si no quan em trobis entre el curt camí del bar fins a teva casa, llavors no sabrem que dir-nos, i si que hauré de fugir sense excusa que em valgui.
Per un altra banda si Telefònica reivindica lo simple, jo reivindico que ...i de natros que? qui ens tirara floretes?

Alba ha dit...

Joana, sabia que estaries amb mi, jeje!
Xavi, tranquil, quan et vegi ja et cridare allò de :"quiero un hijo tuyo!!!" al mig del carrer, jeje! No, en serio, em sembla que massa poques vegades ens diem coses boniques els uns als altres, unes vegades per vergonya, d'altres per no se què, i potser ens ho hauriem de dir mes vegades, no? Som perfectes tal com som, no es necessari que ens ho recordi ningú, pero sempre es agradable que ens ho diguin, siguem homes o dones.

Alba ha dit...

I continuant amb el missatge, crec fermament que els paletes fan una bona feina en aquest sentit, regalant floretes a tota dona que passa. Potser hauriem d'incentivar que hi haguessin paletes dones, per tal que els homes també puguessiu gaudir d'aquest privilegi....

ldiegoes ha dit...

-Estas tan buena que te comería hasta las gomitas del sujetador.
-Le voy a comprar un piano a tu madre para que los dos podamos tocar algo.
-Dios, te comia las regla a cucharás.
-Vete por la sombra que los bombones se derriten al Sol.
-Tu madre debío ser pastelera porque un bombón así no lo hace cualquiera.
-tienes dos ojos como dos sartenes, cuando te miro se me fríen las pelotas.

En fin... que podíais esperar de un magndrileño.

Luego estan las de las gordas:
-Con menos culo tambien se caga.
-Le presto mi banqueta para que siente el otro carrillo...

Alba ha dit...

Dios! Luis, con tipos como tu quien quiere a los paletas?!?!?

ldiegoes ha dit...

semos una raza en extinción... jajajajajaja

Joana ha dit...

Me ha venido a la mente uno de muy bueno, jajajajajaja:

Niñaaaaaa, te la voy a meter donde nunca te la han metido antes.

La niña se gira y le contesta:

Pues como no sea en el bolso!!!!

:)))))

Sonia ha dit...

Te explico uno, que le paso a un amigo jajajjaja.

Este amigo iban en la furgo (venian de trabajar) y eso que vieron a un chica paseando por la calle... este amigo bajo la ventanilla y le dijo :


-Oyeeee, no sabia que las flores andaban!!!!


A lo que la chica le contesto :

-Pues yo no sabia que los capullos hablaran.


jajajjajajaj se quedo a cuadros jajaja Pobret!